Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejowe symulatory SIM Factor z jeszcze bardziej realistyczną grafiką na TRAKO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. SIM Factor

Podziel się ze znajomymi:

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO SIM Factor zaprezentuje nowe oprogramowanie do wizualizacji 3D zapewniające jeszcze bardziej realistyczne odwzorowanie tras w symulatorach i zwiększające możliwą do symulowania prędkość pociągu powyżej 250 km/h, a docelowo do 300-400 km/h.

Warstwa graficzna oprogramowania symulatorów SIM Factor, obejmująca już ponad 10 tys. km kolejowych szlaków, w tym ponad 8 tys. km w Polsce, otrzymała znaczącą aktualizację. Po raz pierwszy zostanie ona publicznie pokazana podczas 16. edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w dniach 23-26 września 2025 r.

Zmiany zaprezentowane przez SIM Factor na TRAKO obejmują wiele usprawnień, zaczynając od wyglądu elementów graficznych pojazdów, w tym wpływu pogody na zabrudzenie szyby czołowej i widoczność, poprzez dodanie nowych modeli oraz scenariuszy mogących wystąpić na szlaku kolejowym. Poprawiono także wygląd torów: zarówno podsypka, jak i podkłady są teraz generowane płynnie w trójwymiarze, co daje znacznie bardziej realistyczny efekt wizualny.

Gruntowna modernizacja grafiki wiąże się z przejściem na standard HDRP (tzw. ścieżka renderowania wysokiej jakości – z ang. High Definition Render Pipeline) w silniku Unity, wykorzystywanym przez SIM Factor do budowy autorskiego oprogramowania symulacyjnego. Wspomniane rozwiązanie Unity jest stosowane m. in. w branży gamingowej, gdzie służy do tworzenia animacji, gier na różne platformy w 2D i 3D, w tym VR oraz interaktywnych wizualizacji.

Standard HDRP daje możliwość tworzenia bardzo realistycznych i szczegółowych obrazów trójwymiarowych. Dostępne w nim efekty graficzne, w tym zaawansowane oświetlenie, cienie czy odbicia, sprawiają, że świat wirtualny jest bardzo zbliżony do rzeczywistego.

– Przejście na standard HDRP to kolejny krok w kierunku budowania przewagi konkurencyjnej SIM Factor. Dzięki nowemu oprogramowaniu już dzisiaj możemy symulować przejazd pociągu z prędkością nawet 250 km/h. Intensywnie pracujemy nad zmianami w architekturze oprogramowania aby być gotowym na prędkości 300-400 km/h. Oznacza to, że jesteśmy technologicznie gotowi na wykonanie symulatorów dla KDP i rozpocząć szkolenie maszynistów na długo przed tym, jak superszybkie pociągi wjadą na polskie tory – mówi Michał Wierzbicki, prezes zarządu SIM Factor SA. – Ulepszona grafika pokazuje, że nasze symulatory są modernizowane przez cały okres ich użytkowania i będą stale dostosowywane do najwyższych standardów. Bardziej realistyczna grafika zapewnia dokładniejsze odwzorowanie świata rzeczywistego, co przekłada się na jeszcze większą skuteczność procesu szkolenia. Ponadto symulatory dzięki lepszej grafice staną się też bardziej atrakcyjne dla młodego pokolenia, które wychowało się już w świecie całkowicie scyfryzowanym. To wśród nich szkoły oraz przewoźnicy będą szukać i szkolić przyszłych maszynistów, a atrakcyjne wizualnie symulatory mogą jedynie zachęcić młodych ludzi do zawodu – podkreśla Michał Wierzbicki.

Pierwsi klienci komercyjni otrzymali już oprogramowanie do testów. Grafika w standardzie HDRP będzie dostępna we wszystkich modelach symulatorów SIM Factor: od najbardziej zaawansowanego, pełnokabinowego na platformach ruchu, przez wersję półotwartą SMART, wyposażoną w dokładną replikę pulpitu, aż po kompaktowy SMART Lite – desktopowe i w pełni mobilne rozwiązanie przeznaczone m.in. dla szkół zawodowych. To właśnie dwa symulatory typu SMART Lite będą dostępne podczas tegorocznych targów TRAKO do przetestowania nowej grafiki w Hali F na stoisku 60.

– Lepsza jakość grafiki, w tym usprawnione animacje, tworzą immersyjne środowisko szkoleniowe, umożliwiając obecnym i przyszłym maszynistom całkowite zanurzenie w symulowanych sytuacjach. W pracach nad przejściem na standard HDRP przyświecał nam cel stworzenia możliwie najbardziej realistycznego odwzorowania warunków ich pracy. Na tym nie koniec: dzięki naszemu autorskiemu oprogramowaniu, bazującemu na silniku Unity, pracujemy nad dalszymi ulepszeniami graficznymi dla naszych klientów – mówi Klaudia Narożnik, dyrektor Działu Graficznego&Enviro w SIM Factor.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity blisko ogłoszenia przetargu na pociągi minimum 320 km/h

Tabor i technika

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Pasażer

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Roman Czubiński 23 września 2025

Zobacz również:

 Hitachi Rail i Track Tec łączą siły na TRAKO

Tabor i technika

Hitachi Rail i Track Tec łączą siły na TRAKO

Redakcja/inf. pras 23 września 2025

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Prawo i polityka

Jaki jest nowy wagon FPS H. Cegielski dla PKP Intercity? [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity blisko ogłoszenia przetargu na pociągi minimum 320 km/h

Tabor i technika

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Pasażer

PKP SA: Kolej towarowa na marginesie polityki UE

Roman Czubiński 23 września 2025

Zobacz również:

 Hitachi Rail i Track Tec łączą siły na TRAKO

Tabor i technika

Hitachi Rail i Track Tec łączą siły na TRAKO

Redakcja/inf. pras 23 września 2025

PESA i Newag: Tusk rzuca wyzwanie w przetargu na KDP

Prawo i polityka

Jaki jest nowy wagon FPS H. Cegielski dla PKP Intercity? [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij